Известие

Collapse
No announcement yet.

Първа степен работи постоянно!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
    Живко, от няколко дена хвърлям по едно око в темата ти, но като не знам алфата дали е с дюза или с ТРВ (термо-регулируем винтил) не мога да се изкажа компетентно. Тъй , като никой не споменава за ТРВ, мисля , че едва ли е с ТРВ ( не вярвам никой да не се е сетил)
    Но, ако е с ТРВ , смятам , че проблема е именно в него. Просто е блокирало в почти затворило положение, от което следва яко студ в изпарителя, но за сметка на твърде високото налягане в кондензатора и съответно изключване на компресора от пресостата поради високо налягане. Смени си ТРВ-то. Ако има такова, то стои на входа изпарителя (там където влизат тръбите в купето)

    PS: Според аутодатата е с ТРВ ( expansion valve)
    Колко пари е това приятел и ако си сигурен казвай къде да го търся да го купя и ако се смени по добре ли ще духа?

    ПП: Вкара ме в джаза пак, тамън се бях успокоил
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #47
      Не мога да бъда сигурен, при условие, че не съм видял колата как се държи
      Сега пак ще пофилософставам "малко", че да ти стане ясно и на теб
      Преднопис : С риск отново да получа ЛС от рода "Не е нужно да философстваш толкова и да обясняваш на дълго и на широко. " ще спомена само зависимостта на системата от ТРВ-то , а не климатика като цяло, тъй като съм на мнение, че ако човек е запознат с принципа на работа, винаги може да си отстрани сам проблема. Ако някой "баш майстор" се почуства настъпен по мазола, да се обърне към модератор за да забърши мнението !!!!!
      Та:
      Сещаш ли се, че по физика си учил за термодинамични процеси (изохорен, изобарен, изотермен)
      Е , климатика работи именно, благодарение на изохорният процес, като използва принципа на фазовото превръщане между 2 агрегатни състояния (течна-газообразна) с цел по-високо КПД.
      За целта има 2 радиатора, компресор, и дюза или бленда (в случая ТРВ).

      Тя е елемента с най-голямо съпротивление в системата и от едната й страна има налягане, от другата вакуум. (просто компресора блъска от едната й страна, а смуче от другата. И тъй , като фреона е в затворена система, то той се намира в равновесно състояние. Принудителните разлики в налягането, които се получават от системата компресор-дюза, го карат да преминава между две агрегатни състояния : газово, от страната с ниско налягане (дюза-компресор) и течно - от страната с високо налягане(компресор-дюза). Фазовото превръщане е свързано с отделяне и поглъщане на топлина (а сега да видим ще се сетиш ли кое кога как и що )
      До тук , всичко изглежда супер. Тургаме 2 радиатора според мощността която очакваме, и подбираме компресор и дюза да подсигурят нужната диференциална разлика за фазово превръщане, Да , ама не . Вътре в колата седи едно "магаре" , което не стига , че постоянно ръчка педала на газта и по този начин променя оборотите на компресора в пъти повече, ами и ръчка вентилатора в купето да не му се схване вратлето.
      Добре балансираната ни термо-система отиде по дяволите
      На някой обаче му е дошло , на акъл, че за да възстанови равновесното състояние на системата, е достатъчно да следи температурата на изпарение в радиатора след дюзата и според нея , да променя големината на самата дюза (ТРВ). Така, когато компресора върти на 800rpm, и дебита му е малък, температурата на изпарение се покачва, и дюзата започва да се свива, като натоварва компресора и отново подсигурява същата диференциална разлика на налягането. Като дадеш газ, оборотите скачат, компресора се развърта кат луд, налягането от едната страна се вдига рязко, от другата пада рязко, температурата на изпарение също пада и дюзата се отваря за да разтовари компресора и отново да възстанови разликите в наляганията , както ги искаме ние. Абсолютно същото се случва и ако променяме силата на обдухване на вътрешният радиатор. Като намалим вентилатора, радиаторчето изстива, ТРВ-то се отваря, компресора се разтоварва и студът намалява. В противен случай, температурата на радиаторчето ще падне под 0 градуса, кондензиралата влага от въздуха по него , ще почне да става на скреж и вместо радиатор ще си имаме айсберг.
      За да си вържем гащите, ще е добре да турим един датчик, да мери температурата на радиаторчето (изпарителя) и налягането на фреона. Сега вече , ако нещо се прецака по системата и излезем извън нормалните параметри, можем да изключим компресора принудително. , но постоянният ON/Off ,разказват играта , както на челният съединител на шайбата, така и на самият компресор.

      Та Живко, ако все още четеш тия редове, съдейки по високото налягане, ниската температура на изпарение и аварийното спиране на компресора си мисля, че ще е добре да вземеш от някоя разглобена алфа едно ТРВ и да го хакнеш на мястото на твоето.
      Last edited by dobromirski; d.m.y г., 07:48.

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
        Колко пари е това приятел и ако си сигурен казвай къде да го търся да го купя и ако се смени по добре ли ще духа?

        ПП: Вкара ме в джаза пак, тамън се бях успокоил
        Колко фреон събра от климатика ти чичката?
        sigpic
        "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

        Comment


        • #49
          Добромирски сега ако споделиш и къде точно се намира това чудо и какво представлява, цена няма да имаш

          Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
          Колко фреон събра от климатика ти чичката?
          беше 700гр., сега сложи 650гр с включено масло, освен фреон в това тегло!
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #50
            Що не четеш внимателно бре ?
            Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
            Живко, ......... Смени си ТРВ-то. Ако има такова, то стои на входа изпарителя (там където влизат тръбите в купето)
            http://seekpart24.com/frigair/inject...30957?c=100358

            Comment


            • #51
              не се хаби колега. климатика ти е добре. освен това компресора се изключва когато дадеш рязко газ за да ти пусне още някой кон.
              точка

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                не се хаби колега. климатика ти е добре. освен това компресора се изключва когато дадеш рязко газ за да ти пусне още някой кон.
                Е това ми е ясно, но 800 оборота празен ход много даване на газ ли е не...
                Дали си на правен ход или си караш на 2000 оборота все е така!

                ---------- Post added at 10:24 ---------- Previous post was at 10:23 ----------

                Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                Що не четеш внимателно бре ?

                http://seekpart24.com/frigair/inject...30957?c=100358
                То ясно аз го разбрах ама къде точно ще се намира и лесно ли се стига до там? После идва въпроса към другите знаещи на всички 156 ли са еднакви климатиците бензин/дизел т.е. и въпросната дюза, за да знам какво и къде да търся!
                156 2.4JTD 136+ PS

                Comment


                • #53
                  Освен това повечето климатроници имат сензор или ключе за температура на изпарител. Според мен е нормално да изключва компресора чат-пат...
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                    Освен това повечето климатроници имат сензор или ключе за температура на изпарител. Според мен е нормално да изключва компресора чат-пат...
                    Абе това да не е инверторен климатик че да изключва бе
                    Щом изключва значи има проблем, може духалките да си намалят сами силата, но не и да изключва компресора, той изключва само и единствено защото някъде става проблем Това на доста места вече го четох
                    До колкото разбрах май колите след 2008 вече се включва и изключва когато иска, преди това са прости машини
                    156 2.4JTD 136+ PS

                    Comment


                    • #55
                      Мда, при около 3-3,5 градуса на изпарителя изключва... Това го има и на климатиците също
                      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                      Lancia Kappa JTD '98 -

                      Comment


                      • #56
                        Компресора на климатика, или по точно челният съединител, изключва само , когато има проблем в системата. Новите коли , имат електронен байпасен клапан в самият компресор ( този също има , но е механичен).
                        Мисля, че съм описал повече от подробно принципа на работа на системата !
                        За да се разбере проблема , в процеса на работа, трябва да се следят и ДВЕТЕ налягания ( ниското и високото). Ако и двете се качват нагоре, , това е свързано с повишаване на температурата в ЦЯЛАТА система, и се дължи на лош топлообмен в радиаторите. Ако обаче расте диференциалната разлика в наляганията, то проблема е от запушване в системата (дехидрататор, ТРВ). При запушен дехидрататор, няма дебит във високото налягане, и температурата на изпарение е твърде висока ( не студи). При проблем в ТРВ-то , или няма достатъчна диференцилна разлика (когато е заседнало в отворено положение) и климатика студи само при високи обороти на двигателя, или диференциалната разлика е много голяма (заседнало в затворено положение) и климатика студи твърде много , но компресора изключва поради свръхналягане в нагнетателната част, или ниска температура на изпарителя- под 5'С .

                        Comment


                        • #57
                          Jivko7777 щом на максимална скорост на вентилатора не изключва или изключва много рядко имаш замърсен изпарител(радиатора които се намира вътре в купето) . Поради не доброто обдухване бързо натрупва скреж м/у ламелите и започва да зъмръзва
                          След като това стане пресостата го спира ..... обикновено смукателната изпада почти във вакум, а високо се дига, защото трв е затворило ..... , а трв е затворило защото на изпартитела има предостатъчно струд . Това ,че неможе да се отдаде към купето е друг въпрос . Проблема едва ли ти е от вчера ..... Случва се на коли които за карани известно време без филтър, целият прах се е набил вътре ...... то и на рецилкулация да се кара .... вътре в колата винаги има прах която да се навре където нетрябва .....
                          По добре си я карай така защото качествено почистване означава сваляне на таблото събира на фреона откачане на изпарителя и миене с водоструйка ... ако стигнеш до този момент и свалиш радиатора от едната страна най-вероятно ще е като чисто нов, като от завода ,а от другата килим от кал мъхове и други мизерии
                          156 sportvagon 1.9jtd

                          Comment


                          • #58
                            Aaaaaaa, не е истина .
                            Някой чете ли фермана по-горе ?

                            spedddddd
                            ..... обикновено смукателната изпада почти във вакум, а високо се дига, защото трв е затворило ..... , а трв е затворило защото на изпартитела има предостатъчно струд
                            Е там е работата, че когато имаш много студ в изпарителя, ТРВ-то трябва да ОТВОРИИИИИИ. По този начин, разтоварвайки компресора, се затопля изпарителя и се балансира системата.
                            И стига сте писали ГЛУПОСТИ !!!!
                            Падането под 5'С на изпарителя, вдигането на 25 бара в кондензатора, и падането на под 0.7 бара в изпарителя си е "ПОВРЕДА" в системата.
                            И пак повтарям : Всяко изключване на компресора по време на работа на двигателя и пуснат климатик е ПРОБЛЕМ. При новите коли , наистина има разтоварване на компресора при подаване на газ, но благодарение на електронният байпасен клапан в него, а не чрез изключване на челният съединител. Колко мислиш ще издържи съединителя на това щрак щрак, при условие, че двигателят е с 4000 оборота ? А и ако си мислиш, че на компресора му е хубаво да си почива по малко, си в заблуда !
                            Аз бях до тук

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                              ......
                              Щом изключва значи има проблем, може духалките да си намалят сами силата, но не и да изключва компресора, той изключва само и единствено защото някъде става проблем Това на доста места вече го четох
                              До колкото разбрах май колите след 2008 вече се включва и изключва когато иска, преди това са прости машини

                              Пак не си прочел много внимателно. Вече на няколко пъти споменах за електронният байпасен клапан в компресора. Именно той "изключва" компресора. На ситроена ми компресора е такъв. Идеята е следната :
                              При по-старите коли нещата седят така :
                              Компресора блъска постоянно, а ТРВ-то поддържа около 10-на грдуса на изпарителя. Когато температурата в колата достигне зададената стойност на климатроника ( примерно 23'С) , вентилатора в купето намалява, изпарителя изстива и ТРВ-то се отваря. По този начин компресора се разтоварва, а в колата се потдържа същата температура благодарение на по-малкият приток на студен въздух. Само , че за съжаление, въздуха е слаб, но СТУДЕН и почват да те въртят коленете. На теб не ти харесва и даваш газ на вентилатора, при което , климатроника за да поддържа температурата, завърта смесителната клапа и пуща малко парно за да затопли въздуха. Да , ама долавяш ли дилемата : Въздуха минава през изпарителя, и поради големият си дебит "измуква" студа от него (затопля го) , а ТРВ-то затваря, озорвайки компресора да възстанови температурата му. В същото време, голямото количество силно охладен въздух, е твърде много и за туй се топли от парното
                              На теб ти духа приятно хладен въздух, но компресора блъска яко и ти "изстива" протмонето като идеш да заредиш
                              За туй на моят ситроен са турили клапан в компресора, който свързва входа с изхода му. По този начин, вместо да топлят въздуха с парното, просто отварят леко клапана, които прави байпас на компресора, той се разтоварва,налягането в системата пада, и студа намалява. Ето ти инверторен климатик (същият ефект, но на друг принцип) . Някой коли пък , вместо клапан в компресора имат електронно ТРВ , на което му се променя характеристиката според нуждите. Така се поддържа приятна температура от духалките, без излишен разход на гориво
                              Last edited by dobromirski; d.m.y г., 07:44.

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                                Aaaaaaa, не е истина .
                                Някой чете ли фермана по-горе ?

                                spedddddd

                                Е там е работата, че когато имаш много студ в изпарителя, ТРВ-то трябва да ОТВОРИИИИИИ. По този начин, разтоварвайки компресора, се затопля изпарителя и се балансира системата.
                                И стига сте писали ГЛУПОСТИ !!!!
                                Падането под 5'С на изпарителя, вдигането на 25 бара в кондензатора, и падането на под 0.7 бара в изпарителя си е "ПОВРЕДА" в системата.
                                И пак повтарям : Всяко изключване на компресора по време на работа на двигателя и пуснат климатик е ПРОБЛЕМ. При новите коли , наистина има разтоварване на компресора при подаване на газ, но благодарение на електронният байпасен клапан в него, а не чрез изключване на челният съединител. Колко мислиш ще издържи съединителя на това щрак щрак, при условие, че двигателят е с 4000 оборота ? А и ако си мислиш, че на компресора му е хубаво да си почива по малко, си в заблуда !
                                Аз бях до тук

                                Не е така когато има много студ трв- то трябда да затвори, нали си има усезател (мехче) дето като измързне на определена температура притваря притока на фреон ... иначе какво става ,ако отвори
                                продължава да бълва дроселиран фреон и дори и с по висока температура почва да прави тръбите след изпарителя на изпарител ,за да може тоя фреон да се изпари някъде ....
                                рано или късно този така наречен мокър ход стига до компресора което никак не е добре .
                                В един добър момент и течност ще стигне до компресора защото неможе да се изпари и тогава става хидравличен удър в компресора .


                                И не всяко изключване на компресора по време на работа на двигателя е проблем
                                като настъпиш колата пир някой модели екуто изключва компресора за да усигори максимална мощност при евентуално изпреварване . При други пък ако колата дигне над работната си температура и неможе да се охлади в продължение на х време екуто спира климатика като предпазна мярка .... да не се товари двигателя допълнително .
                                И не на последно място колата е с климатроник .... като си му задал 20 градуса и ги е постигнало ..... компютъра си е намалил оборотите на вентилатора на мин . степен и пак е 20 гр ..... би следнало да спре компресора .
                                156 sportvagon 1.9jtd

                                Comment

                                Working...
                                X